جمعه, ۱۵ تیر ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی

گوش های ناشنوای حوزه وزارتی وزارت جهاد کشاورزی

گوش های ناشنوای حوزه وزارتی  وزارت جهاد کشاورزی

سه شنبه 12 بهمن 1400                                     8:01

کاج پرس:

لابه لای ساختار تشکیلات 100 هزار نفری وزارت جهاد کشاورزی، بخش هایی هستند که اگر طبق تعاریف سازمان انجام وظیفه کنند و از مداهنه و تعریف و تمجید مقامات بالادست وزارتخانه دوری جویند و نظرات کارشناسانه و علمی و عملی خود را صادقانه گزارش کنند، بدون شک وضع کشاورزی کشور بهتراز این خواهد شد که هست و چرخ امور در مسیر درست تری خواهد چرخید. اما متاسفانه پیرو جابجایی دولت ها که غالبا وجه سیاسی بر وجوه تخصصی غلبه می کند و مدیران ارشد از جمله وزرا، «خودی ها» را به متخصصان بی طرف کار بلد برجسته ترجیح می دهند، موجب می شود که اصل قضیه یعنی رتق و فتق امور در دستگاه متملق پرور و جهت دار با غِژ غِژ و کندی و بعضا انحراف صورت گیرد.

آنچه در پی می آید درد دل های یک کارشناس در حوزه وزارتی وزارت جهاد کشاورزی است که به خاطر سماجت هایش برای انجام دقیق و سالم آنچه به قول خودش درست تر هستند و پیگیری کرده است مورد توبیخ قرار گرفته. وی می گوید دست بردار نیست و وظیفه اش را بی آنکه نگران موقعیت شغلی اش باشد دنبال می کند.

این کارشناس می گوید: بسیاری از نارسایی ها، مسائل، بحران ها و مشکلات کشاورزی و تشکیلاتی به وزیر گزارش نمی شود، آنها هم که گزارش می شوند آسیب شناسی نشده و دقیق و کامل نیستند و به واقع برای خالی نبودن عریضه است، اگر هم یک گزارش واقعی به وزیر ارائه شود به دلیل احتیاط و ملاحظه و تا حدودی محافظه کاری توام با راهکار نیست.

والامهر یکی از کارشناسان حوزه وزارتی با سابقه 8 ساله در این سمت با دارا بودن فوق لیسانس زراعت و مساعی گسترده و سفرهای متعددی که به اقصی نقاط کشور داشته می گوید: پیگیری های صادقانه و به دور از محافظه کاری هایم نه تنها موجب تشویق و حمایت از من نشد، بلکه مورد غضب حراست وابسته به وزیر قرار گرفتم! والامهر می گوید: نه چیزی می خواهم و نه طالب پستی هستم، فقط روی مسائلی تمرکز می کنم که حسب تجربه سالیان، اگر به آنها پرداخته نشود کشاورزی کشور خسران می بیند. نمی دانم چرا به رغم ارائه بدون تعارف و تکلیف گزارش ها به صورت مستقیم به رئیس دفتر وزیر و بعضا خود ایشان، شاهد بی توجهی رنج آور و خونسردی وصف ناپذیر نسبت به حل این معضلات حاد هستیم؟!

والامهر خود علت این بی توجهی را، ارائه گزارش های غیر دقیق و نادرست و بعضا جهت دار از سوی اطرافیان به ایشان می داند که توجهش را در مواردی به طور کامل از موضوعات حاد بحران ساز دور می کنند.

وی گفت: به هر حال در طرح این یا آن موضوع ذینفع نیستم و منافع گروه یا جناحی از جناح های وزارت خانه را دنبال نمی کنم، لذا از پای نخواهم نشست و بی مهابا، تخلفات، بی توجهی ها و ندانم کاری هایی که به نظرم می رسد ار گزارش می کنم.

والامهر کارشناس با سابقه حوزه وزارتی می گوید: در سفرهای استانی وزیر و بعضا رئیس جمهوری، حتی اگر لازم شد با هزینه شخصی حضور پیدا می کنم تا یک جمع بندی میدانی و واقعی از مسائلی که کشاورزان مطرح می کنند تهیه و به دفتر وزیر و حتی در مواردی به نمایندگان استان ارائه کنم، به این امید که موضوعات حاد کشاورزان و خواسته های منطقی آنان در لابه لای بوروکراسی های متداول فراموش نشود. در این صورت، حتی اگر مسائل فراموش شوند ولی چون ثبت و ضبط می شوند بالاخره در تاریخ کشاورزی کشور باقی می مانند.

والامهر می گوید: مسائلی بوده است که حتی 8 ماه پیگیری کرده ام تا جواب بگیریم و بالاخره هم موفق شده ام به نتیجه برسانم!

وی می گوید: از مشکلات دولت و وزارتخانه بی اطلاع نیستم و طبعا نمی توان انتظار داشت تمام مسائل به نتیجه برسند، ولی از آنجا که از دید کارشناسی مسائل را پی می گیرم، موضوعاتی را مطرح می کنم که اگر برای آنها راه حلی اتخاذ نشود کشاورزی کشور آسیب می بیند و کشاورزان از وزارتخانه و وزیر ناراضی می شوند.

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .