چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳

آیا اطلاع دارید قیمت واقعی و آنچه در بازار برای این نهاده ها مطالبه می شود چقدر است؟

 

 

 

سجاد سعیدی پور کشاورزی کوشنده، موفق و فرهیخته است که نسبت به سرنوشت کشاورزان و کشاورزی کشور حساس است. سعیدی پور گندمکار است و برای احقاق حقوق کشاورزان در جایگاه دبیر بنیاد ملی گندمکاران استان خوزستان انجام وظیفه می کند. بر همین اساس وی سعی داشته در مقاطع خاص و آن هنگام که سیاست های کلی دولت یا وزارتخانه در جهت منافع منطقی محقانه کشاورزان و کشاورزی مملکت نباشد، در چارچوب تعامل سازنده، انتقاد مشفقانه و با هدف اصلاح؛ با بهره گیری از نظرات کشاورزان و جمع بندی آنها وارد بحث و گفتگو در عرصه مطبوعات و اطلاع رسانی شود تا غفلتی در عرصه منافع ملی به وجود نیاید.

 

سعیدی پور تاکنون چندین بار با خبرنگار کشاورزی آیندۀ جهان(کاج پرس) مصاحبه اختصاصی داشته است. این بار نامه ای سرگشاده و دلسوزانه خطاب به دکتر خاوازی نوشته است که رئوس آن به شرح زیر است:

 

جناب آقای دکتر خاوازی؛ وزیر محترم جهادکشاورزی

1-     آیا از وضع ناگوار کشاورزان و کشاورزی مملکت خارج از گزارش های رسمی متملقانه که به شما می دهند خبر دارید؟

2-     آیا اطلاع دارید که اکثر کشاورزان متوسط و خرده پا قدرت خرید کود و سم و سایر نهاده ها را ندارند، آیا اطلاع دارید قیمت واقعی و آنچه در بازار برای این نهاده ها مطالبه می شود چقدر است؟

3-     آیا به شما گفته اند که قیمت بعضی از کودهای ضروری حتی تا 700درصد افزایش یافته است؟

4-     آیا خبر دارید در مواردی گندم های سیلویی را به اسم بذر گواهی شده با نازلترین کیفیت به گندمکاران می دهند و مسئولان جهادکشاورزی در سطوح شهرستان و حتی استان پاسخگو نیستند و تعامل و گفتمان اصلاحی را بر نمی تابند؟!

5-     آیا جنابعالی به عنوان بالاترین مقام اجرائی در کشاورزی مملکت، واکنشی نسبت به تصمیمات و مصوبه کمیسیون اقتصادی دولت برای حذف مالیات بر فعالیت های کشاورزی چه در مطبوعات و چه در هیات دولت داشته اید؟

6-     آیا می دانید صنعت مرغداری از آنجا که به طور کامل نمی تواند به نهاده های مورد نیاز خود با قیمت مصوب دست یابد و تحت فشار ناچار به عرضه گوشت مرغ ارزانتر از قیمت تمام شده است؛ در حال نابودی و ورشکستگی است!؟

7-     آقای وزیر از تعداد کسانی که بخاطر سیاست های دوگانه دولت در اداره و مدیریت کلان صنعت مرغداری ورشکسته شده و شدیدا گرفتار بدهی های بانکی شده اند خبر دارید؟ آیا نمی خواهید کمیته ای ویژه برای بررسی وضعیت این گروه از تولیدکنندگان که قربانی ندانم کاری سیاست های دوگانه دولت شده اند تشکیل دهید که مورد حمایت و کمک قرار گیرند و فعالیت تولیدی خود را دوباره آغاز کنند. آیا قصد ندارید گزارشی مستند، واقعی و غیرتبلیغاتی از این وضعیت کشاورزان، مرغداران و دامداران به هیات دولت برای چاره اندیشی کلی ارائه دهید؟

8-     آیا درست است به نقل از یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس گفته اید که "من هیچ کاره ام" ؟ آیا وقتش نشده یا نمی خواهید با اتکا به تشکل های سراسری و تحت عنوان جنبش تشکل ها برای استقلال وزارتخانه در مقابل کسانی که در کارهای شما دخالت می کنند ایجاد کنید تا با پشتوانه کشاورزان مملکت کشاورزی را اداره کنید!؟

9-     آقای وزیر وضع به گونه ای پیش رفته است که بسیاری از کشاورزان از وزارت جهادکشاورزی به عنوان وزارت جهاد و مبارزه با کشاورزان یاد می کنند. خوب است تا وقت باقی است به جبران نارسایی ها، کمبودها و وضع آشفته کنونی که عمدتا ناشی از مدیریت ضعیف است رسیدگی کنید که در آینده از شما به خوبی یاد کنند.

 

دکتر سجاد سعیدی پور

دبیر بنیاد ملی گندمکاران استان خوزستان

 

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .