یکشنبه, ۰۳ تیر ۱۴۰۳

گویا این بار آش خیلی شور بود!

 

 

 

کشاورزی آینده جهان- 26/ 02/ 1403

 

تحریریه کاج پرس

با اینکه بعضی از مجلات و رسانه های تخصصی بخش کشاورزی چه در جلسات حضوری و چه در نوشته های خود به وزیر پیشین جهادکشاورزی هشدار داده بودند که موضوع سوءاستفاده از نهاده های کشاورزی توسط بعضی از منصوبان ایشان کار دستش می دهد و تا دیر نشده است خود را مبرا کند؛ ولی ایشان نه تنها گوش نداد بلکه با همان استدلال منسوخ شده ده سال قبل که این رسانه های تخصصی تیراژ ندارند و اگر بگویند و بنویسند کسی توجه نمی کند؛ نسبت به این هشدارها بی توجه و به کار خود ادامه داد و تا آنجا پیش رفت که در ارومیه از آنها به عنوان رسانه های زرد یاد کرد که چنین مطالبی غیرواقعی می نویسند!

وزیر پیشین بر این تصور بود؛ اگر بزنیم و برویم کسی نمی تواند یقه مرا که مدتی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس بوده ام و 253 رای هم از مجلس کسب کرده ام و در عین حال وزیر مورد تایید دولت سیزدهم به شمار می روم؛ بگیرد، چه برسد به صدور یک حکم قضایی سه ساله محکومیت!

اما ارزیابی وزیر در مورد نشریات تخصصی نادرست بود و دچار تصورات واهی شده بود. ایشان که در سخنوری رودست نداشت به ویژه در وعده و وعیدهایی که چه کرده ام و چه خواهم کرد. در روزهای آخر برکناری غیرمنتظره اش در یک نشست خبری و مشورتی به رسانه های تخصصی نعل وارونه زد و دستور داد که "از هر مجله تخصصی که منتشر می شود، 500نسخه با قیمت روی جلد خریداری و به سراسر ایران ارسال گردد، زیرا اینان پایه و ستون اطلاع رسانی تخصصی در بخش کشاورزی هستند و مستقل عمل می کنند" ولی عمر وزارتش بقا نکرد.

البته باید گفت همه نشریات تخصصی منتقد وزیر نبودند و باید اعتراف کرد که برخی مداوم با ایشان ابراز دوستی و اعلام حمایت و غالبا تعریف و تمجید می کردند ولی قضای روزگار به گونه ای متفاوت عمل کرد.

به گفته رئیس قوه قضاییه در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان، در پاسخ دانشجویی مبنی بر آخرین وضعیت پرونده وزیر سابق جهادکشاورزی دولت سیزدهم؛ «در مقوله دانه درشت ها که مورد تاکید شما دانشجویان است، ما برخورد بدون اغماض و منطبق با مُر قانون داشته ایم، در همین قضیۀ وزیر سابقی که اشاره کردید بررسی ها و محاکمات انجام گرفت و نامبرده (ساداتی نژاد) به سه سال حبس محکوم گردید.» (منبع: خبر فوری)

کاج پرس: همان طوری که رئیس قوه قضاییه گفته این دانه درشت، البته نه چندان درشت در میان سایر دانه های خیلی درشت، ظاهرا آشی پخته که زیادی شور بوده است. گفتنی است طی دودهه گذشته کنجاله سویا و ذرت دانه ای وارداتی یا جو ارزان قیمت کار دست خیلی ها داده است! ولی این بار گویا مساله اصلی فساد چای دبش بوده است! که مطالب زیادی در رابطه با طمع انگیز بودن کالاهای ارزان وارداتی برای مسئولان و دیگران منتشر کرده ایم.

 

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید:

t.me/kajpress00

instagram.com/kajpressnews 

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .